NIP 783 185 63 16
ul. Libelta 33, 61-707 Poznań
+48 609 610 000
+48 515 057 930
Wielkopolskie Stowarzyszenie Winiarzy
wlkpsw@gmail.com
W październiku odbył się cykl wizyt studyjnych dla influencerów i twórców internetowych, mających na celu promocję Wielkopolskiego Szlaku Winnic – jednej z najciekawszych inicjatyw enoturystycznych w regionie. Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa Wielkopolskiego, a jego celem było zapoznanie osób opiniotwórczych z bogactwem oferty winiarskiej i turystycznej naszego regionu.
Pierwszy z wyjazdów odbył się 6. października. Influencerzy (wśród nich: Agata Adamczyk wine_up_girl , Ewa Karczewska z magazynu Trybuszon, Patrycja Nawrocka winethinking, Michał Sobieszuk ministerstwopolskiegowina , czy Jacek Kowiński winnadroga) odwiedzili Winnicę Stara Szkoła, gdzie swoje wina zaprezentowały także winnice: Tęgie Grono, Trzy Siostry oraz Sturio. Uczestnicy wyjazdu następnie udali się do Winnicy Warto (do niedawna znanej pod nazwą Winnica Powiercie), gdzie mieli okazję poznać nie tylko proces powstawania lokalnych win, ale również porozmawiać z winiarzami o wyzwaniach i pasji, jaka stoi za tworzeniem trunków z winogron dojrzewających w wielkopolskim słońcu.
Z kolei w dniach 16–17 października odbyła się druga część objazdu – tym razem po winnicach zachodniej Wielkopolski. Kolejna grupa twórców (m. in. sommelier Maciej Sokołowski , influencerka Weronika Lipowy , dziennikarka Paulina Królska z Radio Emaus) odwiedziła winnice: Tysiąca Sadzonek, Janoli, Na Polanie, Lipka Wielka, Enosfera, Zielona. Intensywny dzień pełen nowych doświadczeń, smaków, aromatów oraz wiedzy zakończony został wizytą w winnicy Orle.
Kulminacyjnym punktem programu był dzień 17. października, kiedy to w Winnicy Edison, poza gospodarzami spotkania, swoje wina zaprezentowały także winnice: Vera i Niewinne Siostry. Goście, a wśród nich m.in: Weronika Szyłak kieliszekwiedzy oraz Maciej Zachwieja papu_time), mieli także okazję uczestniczyć w spotkaniu autorskim z Zofią Mąkosą - pisarką i autorką trylogii „Wenedyjska Winnica”, która opowiedziała o inspiracjach literackich i rosnącym zainteresowaniu kulturą wina w Polsce.
Wizyty studyjne pokazały, że wielkopolskie winnice mają do zaoferowania znacznie więcej niż tylko wino. To miejsca spotkań, odpoczynku i lokalnych smaków, w których tradycja spotyka się z nowoczesnym podejściem do gościnności. Dzięki udziałowi twórców internetowych, relacje z wizyt trafiły do tysięcy odbiorców w mediach społecznościowych, zachęcając do odwiedzenia Wielkopolski i odkrywania jej winiarskich skarbów.
Projekt promujący enoturystykę w regionie został zrealizowany przez Wielkopolskie Stowarzyszenie Winiarzy dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, w ramach działań promujących Wielkopolski Szlak Winnic.