NIP 783 185 63 16
ul. Libelta 33, 61-707 Poznań
+48 609 610 000
+48 515 057 930
Wielkopolskie Stowarzyszenie Winiarzy
wlkpsw@gmail.com
W październiku odbył się cykl wizyt studyjnych dla influencerów i twórców internetowych, mających na celu promocję Wielkopolskiego Szlaku Winnic – jednej z najciekawszych inicjatyw enoturystycznych w regionie. Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa Wielkopolskiego, a jego celem było zapoznanie osób opiniotwórczych z bogactwem oferty winiarskiej i turystycznej naszego regionu.
Pierwszy z wyjazdów odbył się 6. października. Influencerzy (wśród nich: Agata Adamczyk wine_up_girl , Ewa Karczewska z magazynu Trybuszon, Patrycja Nawrocka winethinking, Michał Sobieszuk ministerstwopolskiegowina , czy Jacek Kowiński winnadroga) odwiedzili Winnicę Stara Szkoła, gdzie swoje wina zaprezentowały także winnice: Tęgie Grono, Trzy Siostry oraz Sturio. Uczestnicy wyjazdu następnie udali się do Winnicy Powiercie, gdzie mieli okazję poznać nie tylko proces powstawania lokalnych win, ale również porozmawiać z winiarzami o wyzwaniach i pasji, jaka stoi za tworzeniem trunków z winogron dojrzewających w wielkopolskim słońcu.
Z kolei w dniach 16–17 października odbyła się druga część objazdu – tym razem po winnicach zachodniej Wielkopolski. Kolejna grupa twórców (m. in. sommelier Maciej Sokołowski , influencerka Weronika Lipowy , dziennikarka Paulina Królska z Radio Emaus) odwiedziła winnice: Tysiąca Sadzonek, Janoli, Na Polanie, Lipka Wielka, Enosfera, Zielona. Intensywny dzień pełen nowych doświadczeń, smaków, aromatów oraz wiedzy zakończony został wizytą w winnicy Orle.
Kulminacyjnym punktem programu był dzień 17. października, kiedy to w Winnicy Edison, poza gospodarzami spotkania, swoje wina zaprezentowały także winnice: Vera i Niewinne Siostry. Goście, a wśród nich m.in: Weronika Szyłak kieliszekwiedzy oraz Maciej Zachwieja papu_time), mieli także okazję uczestniczyć w spotkaniu autorskim z Zofią Mąkosą - pisarką i autorką trylogii „Wenedyjska Winnica”, która opowiedziała o inspiracjach literackich i rosnącym zainteresowaniu kulturą wina w Polsce.
Wizyty studyjne pokazały, że wielkopolskie winnice mają do zaoferowania znacznie więcej niż tylko wino. To miejsca spotkań, odpoczynku i lokalnych smaków, w których tradycja spotyka się z nowoczesnym podejściem do gościnności. Dzięki udziałowi twórców internetowych, relacje z wizyt trafiły do tysięcy odbiorców w mediach społecznościowych, zachęcając do odwiedzenia Wielkopolski i odkrywania jej winiarskich skarbów.
Projekt promujący enoturystykę w regionie został zrealizowany przez Wielkopolskie Stowarzyszenie Winiarzy dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, w ramach działań promujących Wielkopolski Szlak Winnic.